Dag 2 weekend Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu Dag 2 weekend Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu

Dag 2 weekend Tel Aviv

Door: Sonny Lee Smits aka Soya

Blijf op de hoogte en volg Sonny Lee

18 Augustus 2013 | Israel, Tel Aviv

Dit heb ik geschreven vanuit de openbare, open plek op ons verblijf in Nes Harim. We hebben pauze en heb tot 17.00uur de tijd om dit verhaal af te maken.
Het gaat over zaterdag 17-08-13.

Zaterdagmiddag werd ik rond 13.30uur wakker. Het was een lange avond, maar wel een super avond geweest. Tel Aviv by night is helemaal de bom.
Mark was al wakker, wat mij verbaasde, want hij was de dag daarvoor nogal zat. Hij zat achter de laptop. Het eerste wat hij tegen mij zei, was of ik nog alles wist van gister en of ik wat zwarte gaten in zijn geheugen kon opfrissen. Toen ik de avond beschreef, lagen we allebei lachend over ons bed te rollen.
We besloten om ons snel op te frissen en vervolgens weer richting strand te gaan. Craig zou ook komen, maar die reageerde niet op smsjes en op telefoontjes van ons. Nadat we beiden ons hadden gedoucht en omgekleed, zijn we op pad gegaan. Zowel Mark als ik hadden nogal honger. We kwamen onderweg weinig tenten tegen die open waren, want het was nog steeds sabbat. Gelukkig kwamen we toevallig een tent tegen die open was. Het was een chique Italiaanse tent, waar je pizza’s en pasta’s kon bestellen. Beiden bestelden we pizza en die hebben we daar opgegeten. Toen we beiden klaar waren met eten zijn we door gelopen richting het strandgedeelte waar we gister ook zaten. Deze keer hoefden we geen bier te kopen, want Craig zou bier meenemen. Helaas was hij er nog niet toen wij er wel al waren. Mark en ik hebben wat gelegen en wat gepraat, maar bovenal gerelaxt. Na een tijd belde Craig op dat hij bijna bij het strand was en vroeg waar wij precies zaten. Niet veel later verscheen hij. We openden meteen wat bier en dronken er rustig op los. Om de beurt zijn we ook de zee in gegaan, want je moet altijd 1 iemand bij de spullen laten, zodat er niks gestolen wordt.
Na een paar uur daar gezeten te hebben, ging Craig alweer naar zijn appartement. Hij wilde Arsenal kijken, want dat is zijn favoriete team. Best grappig dat een Amerikaan voor Arsenal is. Mark en ik bleven nog even. We konden zelf niet tot heel laat op het strand blijven, want om 19.30uur zou mijn bus terug naar Nes Harim vertrekken. We liepen rond kwart voor 6 aan richting het appartement. Daar heb ik me gedoucht en omgekleed en vervolgens mijn tas gepakt. Toen alles eenmaal ingepakt was heb ik afscheid genomen van Mark en ben ik aan gelopen richting het grote busstation, waar onze bus zou vertrekken. Dit was rond 19.00uur. Gelukkig kon ik me de weg heen nog herinneren, maar ik moest wel goed doorlopen, want ik had geen tijd over om eventueel te kunnen verdwalen. Helaas had ik ook geen tijd om te gaan dineren. Met een stevige looppas, ben ik aangelopen richting het grote busstation. Om iets voor half 8 kwam ik daar aan. Ik was helemaal bezweet en ik was blij dat ik eindelijk wat kon drinken (wel water dan he, want alcohol had ik al genoeg gehad dit weekend.) Een paar minuten later reed de bus aan. We zaten maar met een handje vol mensen in de bus, want er waren er ontzettend veel, die niet meer terug kwamen. Waaronder Mark, Craig en Vanessa en vele anderen. In de bus heb ik een beetje geslapen. Bij aankomst waren er al een paar mensen, maar de bus van Jeruzalem was er nog niet. We hadden nog precies een uur voordat de altijd terugkerende zaterdagavond meeting begon. Je kon bij de ‘office’ een broodje halen en een blik cola. Dit heb ik dan ook gedaan, daarna ben ik bij wat mensen gaan zitten en hebben we de verhalen van onze weekenden aan elkaar verteld. Het was echt lachen om ook eens andere gekke verhalen te horen. Om kwart voor 10 begon eindelijk de meeting en gelukkig was de Jeruzalem bus ook net geariveerd. We mistten alleen de ‘Iowa-groep’. Dit is de groep Amerikanen die op de Universiteit van Iowa zitten. Zij hebben wel vaker speciale tours en dan gaan ze naar andere plekken.
De meeting was saai, dus ik heb toen mijn verhaal van vrijdag af kunnen typen, want daar was ik voordat de meeting begon niet helemaal klaar mee. Na de meeting ben ik meteen door naar onze bungalow gegaan. Benjamin (een goede kerel; wel uit Duitsland), Zwi (vorige keer spelde ik zijn naam fout, namelijk Tzwi) en Arion waren er ook al en samen hebben we nog rode wijn gedronken en zijn daarna rustig aan gaan slapen. Het was wederom een nacht, waarin ik niet heb geslapen. Ach het is na twee weken al bijna routine geworden dat ik niet of nauwelijks slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonny Lee

Ook dit jaar gaat deze jongen naar Israël om opgravingen te doen, mooie dingen te zien, colleges te volgen en op tours te gaan. Wil je op de hoogte blijven van de doldwaze avonturen van Sonny en de opgraversbende, neem dan een abonnement :-) op www.sonnyleesmits.waarbenjij.nl

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 10721

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Azekah Expedition part 2 (2014)

31 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Opgravingen doen in Azekah, Israël!

Landen bezocht: