Dag 5 week 3 Azekah Opgravingen - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu Dag 5 week 3 Azekah Opgravingen - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu

Dag 5 week 3 Azekah Opgravingen

Door: Sonny Lee Smits

Blijf op de hoogte en volg Sonny Lee

23 Augustus 2013 | Israel, Tel Aviv

Dag 5 week 3 Azekah Opgravingen; Donderdag 22-08-13.

Dit schrijf ik vanuit de bank in Marks appartement, waar ik gelukkig weer terecht kon.
Het gaat over de laatste dag werken in Azekah, de donderdag 22-08-13.

We moesten heel vroeg opstaan, want ik moest de koffer die al voor 90% was ingepakt, helemaal inpakken. En daarvoor natuurlijk omkleden en opfrissen. Vervolgens moest ik met heel mijn hebben en houwen naar de openbare plek. In plaats van daar te wachten liep ik meteen naar de bus en die was gelukkig open en was de eerste die zijn koffers in de bus kon doen. We hadden twee bussen, één Tel Aviv bus en één Jerusalem bus. Daarna keerde ik terug naar de openbare plek. Niet veel later konden we al instappen. Dit duurde wat langer dan normaal, maar het ging opzich vrij gemakkelijk.
Daarna vertrokken de twee volgeladen bussen naar de opgravingen. Daar aangekomen ging iedereen gelijk naar zijn of haar ‘area’, want alle spullen die we nodig hadden lagen er nog van gister. Wij van ‘area E’ hadden het moeilijk, maar deels ook makkelijk. Het lastige was dat onze ‘area’ het eerst gefotografeerd werd, dus we moesten snel, goed en hard werken. Het makkelijke was dat we daarna dus al klaar waren. Na hard en snel gewerkt te hebben, waren we op tijd klaar. We moesten daarna snel onder een boom schuilen (we hadden welgeteld 2 bomen en 1 was niet mogelijk) , want ze maakte fotos vanuit de lucht met een super vet gave vliegende robot en wij mochten niet op de foto’s. Tijdens het wachten keken we naar de vliegende robot en praatten en aten we wat. Efrat had namelijk snoepjes meegenomen. Normaal ben ik niet zo van de snoep, ik hou meer van chips en chocolade, maar oke ik nam genoegen met snoepjes deze keer. Ja mensen ik ben nu eenmaal een verwend kreng.
Nadat de foto's gelukt waren kwam Benjamin (de fotograaf van de opgravingen) en mochten Christoph, Salomé en ik als modellen figureren voor de foto’s van dichtbij. Dat was best cool. Ik denk dat ik best wel een echt goed model kan worden. Maar dat is iets voor een andere keer.
Na ook deze foto’s gemaakt te hebben, hadden we twee dingen te doen. Een deel van de groep ging de kerel die de ijzeren hekwerken rond de ‘area’s’ maakte, helpen met het opbouwen en het andere deel (waar ik in zat) moest de spullen terug gaan brengen. Het wegbrengen van de spullen ging best gemakkelijk en snel. En we hadden daarna ook niet veel meer te doen. We hebben nog een beetje geholpen met spullen in de grote container te stoppen, maar dat was het. Toen hebben we maar even wat gerust en gepraat. We moesten wachten tot alle ‘area’s’ klaar waren en de foto’s gemaakt waren. Dit duurde gelukkig niet lang. En toen kwam het leukste gedeelte. Iedereen van de opgravingen kwamen bij elkaar op de top van de berg. Daar had bob uitgerekend en uitstippelt hoe het woord ‘AZEKAH’ gevormd zou worden als wij op de grond gingen liggen. Het ging in het begin chaotisch, maar daarna best snel. Iedereen lag in een deuk, want sommige mensen zijn klein en andere zijn groot en soms kwam niet alles even goed uit dus moesten mensen zichzelf opvouwen of deels op elkaar liggen. Ik lag precies met mijn hoofd tussen de benen van David als ik mijn hoofd hard naar achter deed dan gaf ik hem een kopstoot in zijn ballen. Dat zou best grappig geweest zijn. (BTW ik was deel van de eerste ‘A’ in ‘Azekah’.) Iedereen die in onze letter zat moest hard lachen om de manier hoe David en ik lagen. En het was ook grappig. De super vliegende fotoschietende robot ging de lucht in en maakte vele foto’s. Het was best vet om te zien. Vervolgens maakten we nog een groepsfoto vanuit de lucht, waarbij we met zijn allne bij elkaar stonden en naar boven keken.
Toen alle foto’s gemaakt waren gingen we met alle ‘area’s tegelijk terug naar de plek waar het ontbijt normaal is en waar de spullen en de grote container staat. Daar aangekomen begonnen we met de ‘shade nets’ fatsoenlijk opvouwen, inpakken en inladen. Ook de zware spullen werden nu in de container geladen. Alles ging heel snel en toen alles helemaal af was konden we beginnen aan ons laatste ontbijt. Dit was wel een klein ontbijtje, want je kon alleen maar kiezen uit muesli en verschillende soorten broodjes gezond. Dus deze jongen heeft alleen water, limonade en melk gedronken en niks gegeten. Ik heb de muesli geprobeerd, maar dat is niet echt mijn ding. Toen het ontbijt richting zijn einde ging, pakte ik (samen met wat andere) ons bier en gingen lekker proosten en drinken. Het was denk ik rond 09.00uur dus best vroeg voor bier. Daarna kwam het lastigste gedeelte, namelijk afscheid nemen. Dit duurde best lang en ik heb bijna iedereen een knuffel gegeven en even mee gepraat. Na dit uiterst emotionele moment (haha) gingen we richting de bussen. We werden meteen naar Tel Aviv en Jerusalem gereden en gingen dus niet terug naar Nes Harim om te douchen. We kwamen dus vuil aan in Tel Aviv. Toen we in Tel Aviv uitstapten hebben we nog een keer afscheid genomen en daarna heb ik een taxi naar Marks appartement genomen. Daar aangekomen ben ik zowat gelijk gaan douchen en omkleden. Dat was een goeie. Daarna zijn we snel wat gaan eten. Ik had een lekker groot broodje met Swoarma (zoals ze dat in Israël spellen), wel een andere soort shoarma als dat wij in Nederland gewend zijn, een kom friet en een fanta. Het was heerlijk en dat rond 11uur ofzo. Daarna zijn we naar een winkel gegaan om koude biertjes in te slaan en vervolgens zijn we nog gaan pinnen. Toen we terug kwamen bij Mark zijn we lekker op het balkon gaan zitten en hebben we heerlijk gedronken en gechillt. We hadden ook wodka-jus d’ orange. Na een tijd kwam Abra ons ook nog vergezellen en we hadden een chille middag. Ik heb wel nog even op de bank geslapen om weer helemaal bij krachten te komen. Mark, Craig en Abra waren uitgenodigd voor een rooftopparty en ik mocht dus ook mee. We spraken af dat we daar heen zouden gaan en wanneer dat afgelopen was dat we wat gingen eten en vervolgens naar de clubs zouden gaan. Toen Mark en ik s 'avonds ons hadden klaar gemaakt om te gaan stappen, zijn we toch eerst even wat gaan eten. Ik had een wrap met alleen maar Kebab (wederom andere Kebab als dat we in Nederland hebben) en een zak friet en een cola. We aten dit onderweg op. Voor mij was dit onhandig, want ik had handen te kort om al lopend friet te eten, de Kebabwrap te eten en mijn cola te drinken. Maar het is me toch gelukt. Toen kwamen we aan op de plek van bestemming. We namen de lift naar boven. Het uitzicht was ontzettend vet en mooi en het feest was geslaagd. Helaas na een paar uur al, was de drank op. Ik begon me een beetje duizelig te voelen, want ik had al wodka en bier op en op het feest dronk ik veel wiskey en rum. Nadat het feest afgelopen was, besloten we om wederom wat te eten dus Craig, Abra, Mark en ik gingen (samen met de rest van de mensen) richting een eettent en vervolgens richting de clubs waar we de afterpartys gingen houden. De clubs waren wel best duur en in een mocht ik eigenlijk niet in, want het was 25+ maar ze hadden gelukkig niet goed opgelet, want ik mocht gewoon naar binnen. In de eerste club was het super vet en we hebben veel gedanst en alles. Na een tijd zijn we weer weggegaan en gingen we naar de volgende club. Hier moesten we verrekte lang wachten. Bij die club was het zo, dat de eigenaar buiten stond en bepaalde wie naar binnen mocht. Natuurlijk mocht alles wat lange benen, tieten en blond of bruin haar had naar binnen. Als eerste kwamen Craig en Abra binnen. Niet veel later mocht ik naar binnen. Dit was wel grappig. Ik riep naar die eigenaar en vroeg of ik naar binnen mocht. Hij vroeg me met hoeveel ik was en ik zei alleen ik en toen vroeg hij waar ik vandaan kwam, dus ik zei uit Nederland en toen begon hij te lachen, zei tegen de security dat ik naar binnen mocht en gaf me al lachend een soort van hand/gangsterknuffel achtig iets. Ik was ontzetten blij dat ik binnen was. Ook deze tent was strontduur, maar het was echt een super vette club. Ik moest een tijdje zoeken voordat ik Craig en Abra vond. We hebben op de grote dansvloer staan dansen. Een tijdje later besloten we te kijken waar Mark en Martin waren (wij waren als enige nog over.) Zij stonden beiden nog te wachten. Craig wilde weer gaan, want hij vond het niet leuk dat wij binnen waren en zij de hele nacht hebben moeten staan wachten. En toen greep ik in. Ik liep naar de eigenaar en zei dat Mark en Martin uit Nederland kwamen en of ze aub ook naar binnen mochten. De eigenaar klikte met zijn vingers, wees Mark en Martin aan en ze mochten naar binnen. Iedereen was blij en trots op mijn actie. (en terecht haha.)
Daarna zijn we naar binnen gegaan en hebben we daar lang staan te dansen en wat shotjes gedaan.
En toen overkwam mij iets super stoms, maar ook weer super vets tegelijk. Een bloedmooie meid en ik hadden een beetje oogcontact. Zij stond aan de andere kant van de dansvloer dan ik. Na een nummer naar elkaar gekeken te hebben, besloot zij om naar mij te komen. Ze zei niks tegen mij en begon tegen mij aan te dansen. We bleven elkaar aankijken en we zeiden niks. Ze stond met haar voorkant tegen mijn voorkant. Ik dacht woow dat deze meid met mij wil dansen op deze geile manier. Ik dacht dat zij veel te hoog gegrepen was voor mij, maar ik klaagde op dat moment niet. Ineens begonnen we volle bak te kussen en we hadden nog geen woord tegen elkaar gezegd. Toen we klaar waren zal ik maar zeggen bleven we nog 1 of 2 nummers dansen en toen ineens deed ze haar schoenen uit en liep de club uit. Ik weet niet hoe ze heet of hoe oud ze is en waar ze vandaan komt dus dat was echt super stom. Maar het was wel vet dat ik iemand gevat had, zonder ook maar iets te zeggen. De rest van de groep stond met verbazing te kijken en vonden het geweldig. Na een tijd ging Craig naar huis. Een tijd later gingen Abra en Mark weg. Ze gingen naar het appartement van Abra en een half uur daarna was Martin ineens weg. Ik was dus nog helemaal alleen. Ik ben daar nog een paar uur gebleven. Het was super gezellig en vet. Er gebeurde nog iets heel wazigs. Twee damens begonnen ineens rustig te zoenen. Dat is nog niet zo gek, maar ineens gingen ze helemaal los en likte en kuste elkaar in de nek en rond de tieten en alles. Iedereen ging er in een kring om heen staan en filmde alles. Helaas zijn mijn filmpjes super donker en is er niet veel te zien. Nadat deze show was afgelopen ben ik maar eens gegaan. Ik nam een taxi en ik liet me voor de deur afzetten. Gelukkig had ik de sleutel en kon ik naar binnen. Ik kwam erachter dat Mark niet thuis was en dat hij dus bij Abra bleef slapen. De bank lag er wederom lekker bij en daar ben ik gaan liggen. Heb nog wat gewhatsappt en daarna ben ik gaan slapen. Het was wederom een super geslaagde stapavond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonny Lee

Ook dit jaar gaat deze jongen naar Israël om opgravingen te doen, mooie dingen te zien, colleges te volgen en op tours te gaan. Wil je op de hoogte blijven van de doldwaze avonturen van Sonny en de opgraversbende, neem dan een abonnement :-) op www.sonnyleesmits.waarbenjij.nl

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 10718

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Azekah Expedition part 2 (2014)

31 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Opgravingen doen in Azekah, Israël!

Landen bezocht: