Dag 2 week 3 Azekah Opgravingen - Reisverslag uit Nes Harim, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu Dag 2 week 3 Azekah Opgravingen - Reisverslag uit Nes Harim, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu

Dag 2 week 3 Azekah Opgravingen

Door: Sonny Lee Smits aka Soya

Blijf op de hoogte en volg Sonny Lee

19 Augustus 2013 | Israel, Nes Harim

Dag 2 week 3 Azekah Opgravingen; maandag 19-08-13.

Dit verhaal heb ik deels geschreven toen ik nog in mijn bed lag op de kamer. Alle drie mijn huisgenoten sliepen nog steeds. Ze zijn nog steeds pussy’s. :P haha
Deels heb ik het geschreven toen ik op de openbare plek was.
Deze beschrijving is van maandag 19-08-13.

Zo wederom om 04.00uur opgestaan en deze nacht heb ik geen minuut een oog dicht gedaan. Daarom was ik kapot toen iedereen, en ik dus ook, opstond. Na zeer traag me te hebben omgekleed en mijn tas gepakt, ben ik naar de verzamelplek gegaan. Voor het eerst kwamen mensen bezorgd naar mij toe. Ze zagen namelijk dat ik moe was en dit was de eerste keer dat ze Sonny moe zagen verschijnen zo s’ morgens vroeg. Dit vond ik dan wel weer grappig. Vervolgens naar de bus en daarna op naar ‘area E’. Daar aangekomen met onze spullen merkte ik dat ik enorm hard naar de wc moest. En niet zomaar even naar de wc, nee ik voelde al aan dat het om een enorm grote boodschap ging. Daarom keerde ik mij weer om en liep terug naar de plek waar we onze materialen hadden gepakt, want daar dichtbij staan de wc-dickties (of hoe je dat ook spelt.) Dit was voor mij de eerste keer dat ik op de opgraving moest kakken. Normaal brons ik heel de wc in het huisje vol, voordat we gaan. Het was best wel een fascinerende ervaring om in 30graden Celsius in zo’n klein schijthokje te zitten. Maar desalniettemin heb ik gewoon mijn behoefte kunnen doen. Vervolgens toen ik weer terug was bij de opgraving, kreeg ik te horen dat ik weer hetzelfde werk mocht gaan doen als gister. Dit vond ik best jammer, maar aan de andere kant kon ik wel meteen aan de slag en kon ik afmaken, wat me gister niet helemaal gelukt was. Ik heb wel iets super vets gevonden in het gedeelte waar ik aan het werk was. Het was een groot stuk/gedeelte van een kaak met daaraan vier grote joekels van tanden. Waarschijnlijk is dat een gedeelte van het gebit van een koe of een ezel of iets dergelijks. Dat was best cool. Ik heb ook meerdere botten gevonden die ochtend. Tot aan het ontbijt moest ik werken, waar ik werkte.
Toen begon om 09.00uur het ontbijt. En het was weer helemaal goed. Ze hadden weer ‘scrambled eggs’ en deze keer met stukjes aardappel erin. Dat was echt lekker. Hier heb ik ook 2 volle pitabroodjes mee gevuld. En natuurlijk heb ik ook ontzettend veel gedronken. Deze week was weer enorm heet. Net zo heet als de eerste week dat ik begon op te graven.
Na het ontbijt mocht ik ergens anders werken. We hebben in onze ‘area’ 2 speciale dingen en ik ga er nu een van verklappen. Helaas kan ik niet alles zeggen, maar dat heeft te maken met de fundamentele orthodoxe joden, die heel extreem kunnen optreden. Die mensen zijn echt niet goed snik. Ik zou nu een opmerking kunnen maken over dat een bepaald persoon in de geschiedenis zijn werk niet goed heeft gedaan, maar die opmerking maak ik maar niet, want dat zou wel heel hard en hatelijk zijn. :P
Anyhow, we hebben in onze ‘area’ dus een soort tombe/grot/tunnelstelsel gevonden. En na het ontbijt mocht ik daar in gaan werken. Zoiets is echt super. Je daalt via de ingang naar beneden en komt dan in een kleine grot uit en het is daar donker en bloedheet. Mijn taak was om verder te hakken. En dat is helemaal geweldig. Gewoon met een pickaxe volle bak lopen rammen en grote stenen uit de wanden slaan. Dit heb ik tot het einde gedaan, samen met Salomé. Een gezellige leuke meid uit Duitsland. Om 13.00uur gingen we stoppen en zaten we in de bus terug naar Nes Harim. Daar zijn we meteen doorgegaan met ‘pottery wash’. Het was nog steeds bloedverzeikend heet.
Er was niet zo veel ‘pottery’ dus de ‘pottery wash’ was snel klaar. Om 15.00uur konden we lunchen. Deze keer was het eten best wel te verhappen. Ik zat bij Arion, Karl en Ella aan tafel. Ella heb ik inmiddels geadopteerd als mijn kleine zusje. Ze is echt geweldig en wij maken echt de grootste lol van iedereen en zijn allebei zo gek als een deur.
Na de lunch ben ik naar de kamer gegaan en heb ik daar aan mijn dagboekverhalen gewerkt. Daarna zijn Zwi en Arion weggegaan om ‘picking’ te doen. Arion was veel te laat, als altijd:P Benjamin lag in coma op bed. Die was niet uit zijn slaap te krijgen. Ik heb er voor gekozen om niet naar ‘picking’ te gaan en niet naar het college te gaan. In plaats daarvan heb ik op de laptop gezeten en wat gelegen om te herstellen.
Rond 18.50uur probeerde ik Benjamin wakker te maken, maar dit was tevergeefs. Toen ben ik naar de openbare plek gelopen en heb daar gewacht tot het college was afgelopen. Die was om 19.10uur afgelopen en ben toen met de rest van de mensen van de opgravingen naar de diningroom gelopen. Ik had 2 pita’s met ‘beef’ op. Die was op een typisch traditionele Israëlische manier bereid, namelijk: niet helemaal goed! Ik zat aan tafel met Karl, David, Ella (a.k.a. Princess) en Arion. Het was echt gezellig. Daarna ben ik naar de bungalow gegaan en heb mijn laptop gehaald. Dit duurde verrekte lang, want Arion (die al weg was en zei dat hij naar de bungalow ging) was niet bij de bungalow en hij had de sleutel. Karl en ik wachtte een tijd voor de bungalow. Gelukkig is Karl zijn bungalow naast die van ons en kon ik daar naar de wc. Uiteindelijk kwamen Benjamin en Zwi eraan gelopen. Zwi had ook een sleutel dus ik kon naar binnen. Toen Karl en ik richting de openbare plek liepen, kwamen we Arion tegen. Ik heb voor de grap ff tegen hem geschreeuwd.
Nu zit ik op de openbare plek en ga ontzettend veel bier drinken, want dan kan ik hopelijk een keer slapen. Dus bij deze zeg ik houdoe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonny Lee

Ook dit jaar gaat deze jongen naar Israël om opgravingen te doen, mooie dingen te zien, colleges te volgen en op tours te gaan. Wil je op de hoogte blijven van de doldwaze avonturen van Sonny en de opgraversbende, neem dan een abonnement :-) op www.sonnyleesmits.waarbenjij.nl

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 10717

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Azekah Expedition part 2 (2014)

31 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Opgravingen doen in Azekah, Israël!

Landen bezocht: