Dag 1 weekend Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu Dag 1 weekend Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu

Dag 1 weekend Tel Aviv

Door: Sonny Lee Smits aka Soya

Blijf op de hoogte en volg Sonny Lee

18 Augustus 2013 | Israel, Tel Aviv

Dit heb ik geschreven in Nes Harim. Ik zit aan de stenen tafel samen met wat Duitse vrienden.
Het verhaal wat volgt gaat over vrijdag 16-08-13.

Na een super avond en nacht gehad te hebben, werd ik lekker wakker op een comfortabele bank. Mark lag nog te slapen en dus heb ik eerst maar wat doorgetut en daarna toch maar eens mijn laptop gepakt. Ik heb toen heel lang liggen typen om alle verhalen voor mijn digitale dagboek klaar te krijgen. Dit is gelukt. Mark werd in de tussentijd ook eens wakker en ging ook wat op de laptop doen. We zijn later lekker op het balkon gaan zitten. Het was lekker warm en je zat er echt super goed. Ik heb ook nog de samenvattingen van het voetbal van de afgelopen 2 weken terug gekeken. En wat een kutscheids die de wedstrijd AZ-Ajax floot. Echt een aanfluiting. Maar we worden wel weer kampioen, dat is het probleem niet.
Maar even wat anders. Wat me opgevallen is aan de temperaturen, is dat het in Tel Aviv warmer is dan in Jeruzalem, maar dat het op de berg waar we opgraven, de temperaturen wel veel hoger liggen.
Na een paar uur besloten Mark en ik ons klaar te maken om naar het strand te gaan. Ik heb me gedoucht en daarna een shirt en zwembroek aangetrokken, alles je weet. Toen ook Mark klaar was, zijn we aangelopen. De weg naar het strand is best makkelijk. Je hebt in Tel Aviv vele lange stranden en ook allemaal verschillende soorten stranden. Zo heb je een gedeelte dat voor iedereen is, dan een gedeelte voor alleen Orthodoxe Joden (daar hebben ze zelfs muren omheen gebouwd, zodat je niks kan zien. Wat een losers zijn die mensen toch), dan een stuk strand voor mensen met honden, dan komt een stuk strand voor mensen die homo of lesbie of allebei zijn, dan weer een stuk strand voor iedereen en ga zo maar door. Wij liepen een stuk zuidwaarts en gingen liggen op het stuk strand dat voor iedereen was. Het was een mooi strand. We hebben daar bij een winkeltje aan het strand bier gekocht voor die middag. Het strand is mooi, de damens zijn echt lekker daarzo en het weer was mooi. Wel aardig bewolkt, maar dat was eigenlijk wel lekker.
Na een tijd op strand gelegen te hebben, heb ik een kleine bal geleend van een vreemde. Daarmee kon ik een beetje voetballen en hooghouden en dat soort dingen. Mark bleef lekker liggen. Vervolgens nog een duik in het water genomen. Het water is daar niet koud, dus je kan er zo inspringen. In de zee dobberen en een beetje duiken is echt heerlijk. Ik weet niet hoe laat het was, maar we zijn na een tijd daar op het strand ons gaan douchen en teruggelopen. We hadden net Craig, Vanessa en Abra (ja dat is een Pokémon naam en toen ik dat tegen haar zei vorige week vond ze dat niet leuk en vooral niet toen ik uit ging leggen dat het in begin een kut-Pokémon is, maar als je die traint het een super goede Pokémon werd) afgesproken om ons te ontmoeten in een bar, daar wat drankjes te doen, wat te gaan eten en vervolgens te gaan stappen.
Dus aangekomen in het appartement zijn we ons gaan douchen. Niet tegelijk natuurlijk. Daar heb ik wat leuke kleren aangetrokken, wat lokgeuren opgedaan en toen was ik klaar om te gaan feesten die avond. We pakten een taxi om bij de bar te komen. Daar hebben we een tijd gezeten en heb ik een paar halve liters Guinness gedronken. Het was heel gezellig, we hebben veel gelachen en gepraat. Na de rekening betaald te hebben, zijn we naar een eettent gegaan. Het was lekker, alleen de mensen daar keken mij weer gek aan toen ik alleen maar vlees bestelde, zonder groenten of wat dan ook. Toen we dat ophadden gingen we naar de volgende bar. Het enige wat we daar met zijn allen dronken was whisky. Dat was echt goeie. Helaas ging Vanessa toen al naar huis, dus heb ik daar al afscheid van haar moeten nemen. Het was nog heel vroeg, maar ze was heel moe. Na afscheid te hebben genomen, zijn we naar de volgende bar gegaan. Daar deden we ook weer wat drankjes en toen gingen Abra en iets later Craig ook naar huis. Het was nog geen 24.00uur! Dat was beetje jammer, maar gelukkig waren Mark en ik er nog. Wij zijn daarna naar een club gegaan i.p.v. een bar. Het was echt gezellig daar, maar niet druk. Dus na een paar whisky’s zijn we gegaan. Op naar de volgende club. Daar was het wel druk en gezellig. Daar zijn we ook lang gebleven. Mark en ik hebben daar nog met een leuke groep meiden gedanst en gepraat. Na een tijd gingen zij weg en waren we een tijdje met zijn tweeën, maar niet veel later stonden er alweer andere meiden voor ons klaar.
We hebben daar veel Longislands gedronken. Dat is een mix van: tequila, rum, whisky, wodka, en nog een of 2 sterke drankjes en een klein beetje cola. Na er 5 gehad te hebben, was Mark zat. Dat was grappig. Ik was wel aangeschoten. Gelukkig niet zat, anders zouden we nooit thuis gekomen zijn. In de club heb ik een volle fles Russische wodka gepakt en een oeroude camera. Niemand heeft mij gezien of gepakt. We zijn daarna weg gegaan en wat gaan eten. Het was echt super lekker, het was een groot menu met drie burgers, gebakken aardappelen (beetje gefrituurd) en drinken. Ik heb Mark een paar keer wakker moeten maken, want hij viel steeds in slaap want hij was dronken. Toen we daar weg gingen, kwam Mark erachter dat hij zijn bril kwijt was. Die zijn we gaan zoeken en die kwamen we tegen in de club waar we voor het laatst waren. Toen hebben we een taxi naar huis genomen en we waren rond 05.33 thuis. Het was een super avond en Mark viel meteen in slaap. Ik heb nog wat zitten whatsappen en ben daarna ook gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonny Lee

Ook dit jaar gaat deze jongen naar Israël om opgravingen te doen, mooie dingen te zien, colleges te volgen en op tours te gaan. Wil je op de hoogte blijven van de doldwaze avonturen van Sonny en de opgraversbende, neem dan een abonnement :-) op www.sonnyleesmits.waarbenjij.nl

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 10709

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Azekah Expedition part 2 (2014)

31 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Opgravingen doen in Azekah, Israël!

Landen bezocht: