De eerste echte dag in Jeruzalem. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu De eerste echte dag in Jeruzalem. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu

De eerste echte dag in Jeruzalem.

Door: Sonny Lee Smits aka Soya

Blijf op de hoogte en volg Sonny Lee

14 Augustus 2013 | Israel, Jeruzalem

Hoppa en nu ga ik jullie vertellen over mijn eerste echte dag in Jeruzalem. Dat was de vrijdag 09-08-13.

S’ morgens rond 09.00uur maakte Arion mij wakker en ging douchen. Hierdoor kon ik nog ff op snooze doorgaan. Vervolgens kon ik douchen en besloot voor mezelf dat het misschien ergens op de wereld zondag is, dus ik heb heerlijk gedoucht. Er zijn maar een aantal mensen die snappen wat ik hiermee bedoel:P.
Na ons klaargemaakt te hebben zijn we gaan ontbijten. En het ontbijt was simpel, maar zeker lekker. Ik had lekker Hollandse boterhammen met chocopasta en voor het eerst sinds wat een eeuw leek had ik een hele mok vol met ijskoude MELK!!! Woow dat spul is toch potverdorie lekker. Karl kwam ietsjes later dan ons binnen en schoof bij ons aan. Niet alleen Karl schoof bij ons aan, maar ook twee super gezellige en knappe meiden uit Amsterdam. Zij waren al een tijd in Israël en waren door het land aan het reizen. We hebben wat mooie en grappige verhalen gehoord. Ze waren ook heel geïnteresseerd in onze opgravingen. We spraken af om s'avonds aan de bar van het hotel een drankie te gaan doen. Vervolgens gingen we allemaal onze eigen richting uit. De meiden gingen naar… ik heb geen idee… Karl en Arion gingen naar een museum en ik ging een ochtendtour door Old Jerusalem maken. Voordat ik bij de tour was moest ik helemaal naar Jaffagate lopen en dat was nondeju nog eens een eind lopen. En het ergste is dat ik de komende drie uur ook veel aan het lopen ben. Gelukkig had ik fanta bij en goede zin, dus het kon onmogelijk fout gaan. We hadden een grappige tourmanager die ons rond deed leidden. Ik ben veel te weten gekomen en heb ontzettend veel gezien. Maar om Jeruzalem helemaal goed te zien heb je minimaal een week nodig, serieus! Na de tour vroeg de tourleider voor een tip. De rondleiding zelf was gratis, dat was ook de reden dat ik ging. Hallo, ik ben een Nederlander dus alles wat ik gratis krijg dat pak ik en als mensen een tip willen kunnen ze dat vergeten:P Ik heb die gozer dan ook niks gegeven, maar ik heb hem wel bedankt voor de tour. Het lastigste van de tour kwam nu. We waren namelijk niet geëindigd waar we waren begonnen. Dus ik moest in mijn eentje de weg vinden in een stad die voor mij totaal niet bekend was. Gelukkig herkende ik hier en daar wat gebouwen en ben ik nog goed terecht gekomen. Rond een uur of drie in de middag was ik terug. Daarna heb ik me weer gevoegd bij Karl en Arion en zijn we de stad ingelopen om te pinnen en wat eten te scoren. Daarna weer terug naar het hostel. Het was inmiddels 16.15uur. Arion en Karl gingen aan de cola en ik ging al meteen beginnen aan de halve liters bier. Na er even gezeten te hebben, zijn Arion en Karl naar hun kamers gegaan om te rusten en ben ik naar de bar op de eerste verdieping gelopen (had wel nog ff mijn laptop gepakt) en ben in het relax/discogedeelte gaan zitten laptoppen om mijn dagboek bij te werken. Om 17.00uur was het eerste happy hour al begonnen. We zaten in een echte jongerenhostel. Dus ik zat lekker aan 2 halve liter potten tegelijk. Misschien daarom ging het typen steeds lastiger:P Na een verloop van tijd kwamen Karl en Arion mij vergezellen. Karl ging vervolgens zelf uit eten. Wij waren uitgenodigd om bij Jo te gaan eten. Rond een uur of 7 kwamen we daar aan en we konden al gelijk aanschuiven. We kregen gele rijst met stukken vis en noten en groenten. Het was een islamitische/Arabische schotel. Die was opzich wel te pruimen, maar heb mijn bord niet helemaal leeg gegeten. De vrouw van Jo verdeelde het eten over de borden en die probeerde een soort Himalaya gebergte na te maken op mijn bord. Zo veel deed ze op mijn bord. Bij dit gerecht kregen we heerlijke rode wijn geserveerd. Daar heb ik dan wel weer een paar glazen van op. Ik begon me eigenlijk toen al wat aangeschoten te voelen. Gelukkkig dat ik net gegeten had dus door die bodem verdween dit later weer wat. We hebben na het eten nog lang door gepraat. Het zijn zeer leuke, mooie en interessante mensen. Ik ben blij dat ik ze heb leren kennen. Rond een uur of 10 zijn Arion en ik snel naar het hostel gegaan om ons ff op te frissen en om vervolgens nog de stad in te gaan. We kwamen in de lobby nog Nederlanders tegen; een meidje en een kerel. Met hun zijn we op stap gegaan. We werden vergezeld door een Mexicaan en een Amerikaan. We leken wel de big bang theorie. Alleen hadden we geen Indiër, maar een Mexicaan. We hebben flink gestapt en veel gedronken. Ik had al veel gezopen van s'middags dus ik was op het einde lekker zat. Arion geilde op dat meidje, maar heeft die helaas niet versierd. Maar we hadden nog een dag Jeruzalem dus wie weet wat er nog komt. Op het einde gingen we nog wat eten. Zij zaten in een pizzatent en ik zag een Amerikaanse burger tent dus daar ben ik naartoe gegaan. Hierdoor was ik de groep kwijt. Na een lekkere maaltijd en een paar keer fout lopen kwam ik bij het hostel aan en kon ik eindelijk gaan slapen.

  • 14 Augustus 2013 - 16:13

    Bianca:

    Hey Sonny, ik ben iedere keer weer heel blij met je verhalen. Je schrijft echt des Sonny's haha.
    We zijn zo blij dat je het zo naar je zin hebt. Het is hard werken, maar je hebt ook veel plezier.
    Je weet hoe trots we op je zijn!
    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonny Lee

Ook dit jaar gaat deze jongen naar Israël om opgravingen te doen, mooie dingen te zien, colleges te volgen en op tours te gaan. Wil je op de hoogte blijven van de doldwaze avonturen van Sonny en de opgraversbende, neem dan een abonnement :-) op www.sonnyleesmits.waarbenjij.nl

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 10706

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Azekah Expedition part 2 (2014)

31 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Opgravingen doen in Azekah, Israël!

Landen bezocht: