Dag 5 in Azekah Opgravingen + de avond Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu Dag 5 in Azekah Opgravingen + de avond Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu

Dag 5 in Azekah Opgravingen + de avond Jeruzalem

Door: Sonny Lee Smits aka Soya

Blijf op de hoogte en volg Sonny Lee

14 Augustus 2013 | Israel, Jeruzalem

Yo hier ben ik weer. Ik loop zowat een week achter, maar geloof me ik doe mijn best om alles weer in te halen. Dus hier wederom een poging.

Dit gaat over dag- 5 van de opgravingen en de laatste dag voordat we weekend krijgen. Dan heb ik het over donderdag 08-08-13.
Het was 04.15uur toen ik ruw wakker geschut en geslagen werd door Arion (en terecht trouwens:P). Ze kregen mij niet wakker, omdat ik nogal diep slaap en al helemaal met alcohol in mijn systeem. Maargoed ze kregen me toch wakker. Ik stond op met een nogal zeurende koppijn en een zeer droge kleffe bek. Ondanks dat al mijn spieren schreeuwde dat ik moest blijven liggen, heb ik mijn lichaam ertoe gedwongen snel op te staan en alles te pakken voor vertrek. Helaas was mijn poging tot snel alles pakken en op tijd te zijn mislukt. En net als dat ik in Nederland de taxi terug mis, miste ik ook deze bus naar de opgraving. Gelukkig was een professor genaamd Manfred uit Duitsland ook wat later en had een auto. Manfred nam mij dan ook mee naar de opgraving en wonder boven wonder waren we er gelijk met de bus. +1 voor snelle auto’s.
Daar pakten we onze spullen en gingen we naar ‘area E’, wat onze ‘area’ is. Tot mijn grote verbazing en grote hilariteit waren drie van de mensen die gister ook bij de afterparty (die in mijn optiek enorm geslaagd was) waren er niet bij. Ook zij hadden zich verslapen of de bus gemist. Ondanks dat we maar met een klein aantal waren gingen we gelijk vol aan de bak. We moesten voor 2 man werken in plaats van 1 en dat deed niet veel goeds aan mijn hoofdpijn. Gelukkig hadden we na een paar uur koffiepauze met een koekske en dat koekske gaat er altijd wel in. Om 09.00uur was het ontbijt en wederom heb ik me vol zitte douwen met pittabroodjes gevuld met scrambled eggs.
Na het ontbijt was het wederom vol werken. Gelukkig niet in de zon, maar in de schaduw. Het was te gevaarlijk om in de zon te werken. Na het ontbijt sloten Graig en Vanessa zich weer bij de groep. Ze waren net voor het ontbijt komen opdagen; ze hadden nog een auto kunnen fixen. Neill de Schot was nog in geen velden of wegen te bekennen. Maar die was ook zo zat als een hoepel gisteravond.
Graig, Vanessa en ik mochten lekker een muur af gaan breken en dat is precisie werk, maar als je eenmaal de grote stenen eruit heb mag je die weg gooien en dat vind ik wel ruig. Om 13.00uur gingen we sluiten en met de bus terug naar Nes Harim. Daar gingen we verder met de pottery wash. Niemand had er zin in, maarja het moet gebeuren. Daarna was het douchen en omkleden en de tassen pakken. Wij konden niet in onze eigen douche douchen, want een gedeelte van de groep moest bij anderen douchen. Er kwam dat weekend een andere groep en de bungalows moesten dus schoongemaakt worden. De grote koffers konden we het hele weekend dumpen in ‘the office’ zoals wij dat noemen. Dat is waar alle onderzoeken gedaan worden. Een soort archeologie hoofdkwartier zal ik maar zeggen. De backpack had ik bomvol gestopt met kleren en spullen voor mijn weekend in Jeruzalem. Om 16.00uur gingen de bussen naar Jeruzalem en Tel Aviv. Gelukkig zat ik in de goede bus en reden we naar Jeruzalem. Ik weet niet meer hoe laat we daar aankwamen. Wat ik wel weet is, is dat Arion en ik, na afscheid van de rest genomen te hebben, een pokkeneind moesten lopen naar onze hostel. We liepen niet meteen naar het hostel, maar liepen een stukje verder door naar het huis van Jo, een goede vriend en beroemd Palaeopathologist of zoiets. Na met hem en zijn gezin kennis te hebben gemaakt, heeft hij ons een beetje wegwijs gemaakt door Jeruzalem door ff mee te lopen. Hij is echt een super vette chille kerel. Hij wees ons de weg naar de pinautomaten, naar de eetgelegenheden, het uitgaanscentrum (heel belangrijk) en ook best belangrijk de weg naar ons hostel. Vervolgens gingen we naar het hostel inchecken en onze spullen op de kamer droppen. We hebben ons opgefrist. Toen we beneden kwamen, kwamen we ook een medecollega van het opgraven tegen, Karl uit Canada. We hebben afgesproken dat we met zijn drieën wat gingen eten en daarna gaan stappen. Dus rond 20.00uur zijn we wat gaan eten bij een restaurant. En wonder boven wonder was het eten echt super lekker. Ik had dikke frieten, een grote snitzel en gelukkig geen groenten dus kreeg ik extra friet. Oja en ik had een kom met ketchup. Het was echt lekker. Daarna zijn we het nachtleven gaan opzoeken. We zijn verschillende barren in gegaan en bij een bar zijn we heel lang gebleven. Daar kreeg je bij elke bestelling een shot (je kon kiezen tussen wodka, tequila en nog iets) gratis. Dus we hebben volle bak getankt die avond. Laat in de nacht zijn we maar eens huiswaarts gegaan. En dat was mijn eerste dag/avond in Jeruzalem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonny Lee

Ook dit jaar gaat deze jongen naar Israël om opgravingen te doen, mooie dingen te zien, colleges te volgen en op tours te gaan. Wil je op de hoogte blijven van de doldwaze avonturen van Sonny en de opgraversbende, neem dan een abonnement :-) op www.sonnyleesmits.waarbenjij.nl

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 10711

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Azekah Expedition part 2 (2014)

31 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Opgravingen doen in Azekah, Israël!

Landen bezocht: