Dag 4 Azekah Opgravingen - Reisverslag uit Nes Harim, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu Dag 4 Azekah Opgravingen - Reisverslag uit Nes Harim, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu

Dag 4 Azekah Opgravingen

Door: Sonny Lee Smits aka Soya

Blijf op de hoogte en volg Sonny Lee

12 Augustus 2013 | Israel, Nes Harim

Yo hier ben ik weer. De verhalen worden steeds korter, maar dat komt, omdat het wat langer geleden is.

Dag 4 (07-08-13 geloof ik) begon weer met lekker vroeg op staan. Lekker opfrissen, de kleren van de waslijn halen en me omkleden. Dit werd vervolgd door naar de openbare plek te lopen. Voor het eerst deze week ging ik mij een soort croissant halen. En jezus wat een droge kleffen dingen zijn me dat. Alsof die een week hebben liggen drogen op het strand of zo. Dat doe ik dus nooit meer.
Ik denk dat jullie inmiddels wel weten wat er gaat komen, want het is steeds weer hetzelfde liedje. Bussen richting opgraving, spullen pakken en beginnen. Ook deze ochtend begon ik met werken in die inmiddels vervloekte zon, samen met Christoph en Neill. En het was zwaar, hard en vermoeiend werk, maarja dat kan ik wel aan, want deze sopraan is in de bloei van zijn leven en werken kan ie wel. Er moest wel vaak water gedronken worden, want wij zweten ongeveer 2 emmers per half uur.
Benjamin, een 24-jarige topfotograaf, maakt alle fotos van de opgravingen en ook nog wel daarbuiten. Hij is een toffe peer en ik praat vaker met hem.
In de pauzes hebben wij als 'area' altijd veel lol. Vooral met Ella, een Israëlisch meisje van 16, die heel klein is voor haar leeftijd en die onwijs grappig is. Ze wil ook alle talen leren en dat levert soms gekke en hilarische momenten op.
Om 09.00uur hadden we ontbijt en het enige wat ik daar eet zijn pita's gevuld met 'scrambled eggs'. De rest zijn salades en groenten enzo en dat eet ik niet. Maar ik zag wat leuke mensen zitten die ik nog niet kon en dacht daar ga ik is ff gezellie bij zitten. Daar zaten o.a. de meiden Zoë en Aien (als ik het goed spel, ik heb begod geen idee hoe je haar naam uitspreekt laat staan schrijft.) en dit zijn knappe meiden , check de facebooken van hun. Het ontbijt was heel grappig en gezellig en ik had echt een klik met Zoë. Daarom spraken we af om samen vanavond af te spreken, want het was haar laatste avond en er kwam een groot feest.
Graig uit mijn 'area' was jarig en ik had geregeld dat er tijdens ontbijt door iedereen werd gezongen. Hij wilde dat niet en juist daarom deed ik dat. Iedereen begon te zingen in het engels eerst en daarna deden de duitsers dat in het Duits en dat was f*cking grappig.
Na het ontbijt moest ik weer met Vanessa werken, waar ik op dag 1 ook mee had gewerkt. Ze is nog steeds een knappe en leuke meid. Ze maakte zelfs een mooi opmerking, waar ik de hele dag blij van werd. Ik moest eerst vele emmers met zand dragen, vele grote stenen dragen en als klap op de vuurpijl moest ik toen ik net klaar daarmee was een soort pijp of buis omhoog duwen (tegen de 'shade nets'/ schaduw netten) en dat is heel zwaar. Ik moest ze heel lang omhoog duwen en mijn armen begonnen te trillen. En ineens zat Vanessa te kijken en zegt ze tegen mij, toen ik net opgehouden was met tillen, woow i love your biceps! en tja daar valt niks aan te ontkennen:P
Vanessa, Graig en ik moesten een muur afbreken en dat kost enorm veel tijd, want die moet je van bovenaf laag voor laag afbreken, want je kan niks omduwen of kapot slaan ofzo.
Tussen ontbijt en stoppen hebben we altijd fruitbreak en dan krijgen we soms fruit, maar meestal ijsjes en die zijn in dat weer en die omstandigheden echt goddelijk.
Na de fruitbreak gingen we verder met werken en om 13.00uur stoppen, opruimen en naar de bus. Eenmaal terug in de verblijfplek gingen we meteen door naar 'pottery wash'. Om 15.00uur lunch en daarna tot 17.00uur vrije tijd. Dan wordt er gedoucht en wat chillen op de openbare, open plek. Om 17.00uur hadden we eindpresentaties en afscheid van de mensen die vertrokken en daarna een feest. De presentaties hadden we vanochtend na het ontbijt gemaakt en waren super hilarisch. Als ik terug ben zal ik deze film/documentaire (dat hadden we verzonnen en gemaakt) laten zien en online zetten. De filmpjes van andere groepen waren super grappig! Maar die van ons was gewoon legendarisch hilarisch. Daarna moesten de mensen die vertrokken naar voren komen en kregen ze een certificaat. Daarna konden we naar buiten en was er een grote BBQ en die was hemels ik heb wel 4 burgers en 6 kilo aan kip naar binnen lopen stauwen. Verder heb ik veel halve liters bier gedronken. Ik zat samen aan de tafel met Zoë en we hebben veel gepraat en gelachen. Btw ze komt uit Amerika. Na een paar uur gingen er veel naar bed, maar er was nog een afterparty want Graig was jarig. We hadden sterke drank en veel bier en het was een super feest. Zoë en ik zijn daar heen gegaan en we hadden het aangenaam laat ik zo maar noemen.
Heel laat ben ik gaan slapen zullen we maar zeggen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonny Lee

Ook dit jaar gaat deze jongen naar Israël om opgravingen te doen, mooie dingen te zien, colleges te volgen en op tours te gaan. Wil je op de hoogte blijven van de doldwaze avonturen van Sonny en de opgraversbende, neem dan een abonnement :-) op www.sonnyleesmits.waarbenjij.nl

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 10715

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Azekah Expedition part 2 (2014)

31 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Opgravingen doen in Azekah, Israël!

Landen bezocht: