Dag 3 Azekah Opgravingen - Reisverslag uit Nes Harim, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu Dag 3 Azekah Opgravingen - Reisverslag uit Nes Harim, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu

Dag 3 Azekah Opgravingen

Door: Sonny Lee Smits aka Soya

Blijf op de hoogte en volg Sonny Lee

11 Augustus 2013 | Israel, Nes Harim

Zo hier ben ik weer! ik loop enorm achter in mijn dagboek, maar ik heb gewoon geen tijd om dingen online te zetten of gewoon op te schrijven.
Ik ga nu vertellen over dag 3 en dat was op 07-08-13.

Wederom werd ik om 04.00uur gewekt. Heb me daarna lekker opgefrist en mijn kleren aangetrokken. Zoals normaal kwamen we bij elkaar op de openbare, open plek om koeken en alles te eten. Toen snel naar de bussen en op naar de Tel Azekah. Ik probeerde in de bus te slapen, maar dit zat er helaas niet in.
Eenmaal aangekomen zijn we de spullen gaan halen en naar onze 'area' gegaan. Daar mochten Neill, Christoph en ik weer gaan werken in onze sector. Het was 's ochtends al bloedverzeikendheet. We gingen pickaxe en graven en stenen sjouwen. We hadden 4 enorm grote stenen die we weg moesten krijgen en we onmogelijk konden tillen met een paar man. De stenen hadden niet de juiste vorm om door meerdere vast gehouden te worden. Gelukkig kwam er hulp. Was het een vogel?... nee, was het een vliegtuig?... nee, het was SuperBob! waarom ik dit zo zeg, weet ik echt niet, maar het leek me gewoon grappig. Bob is een professor en een goede kerel. Hij kwam met een grote hamer en wat touw aan. Bob en Christoph bonden touw om de verrekte grote keien en duwden, Neill en ik trokken aan het touw. Na een lange tijd, hadden we eindelijk alle keien eruit. Toen vloog Bob er weer vandoor. Nu konden we verder met graven en levellen en de ingestorte muur wegwerken. Binnen onze kleine sector had iedereen een eigen taak en plek. En nog voor het ontbijt deed ik een geweldige ontdekking. Ik vond een nieuwe muur. Maar dit was een nogal gekke muur, want door die muur ontstond er een soort T-splitsing en dat is gek, verder hadden we geen muren die die kant op gingen dus we wisten (en weten) niet wat we ervan vinden. Na het ontbijt, die wederom weer echt lekker was. Ik had pitabroodjes met 'scrambeld eggs'. Na het ontbijt mocht Neill verder werken aan de muur, want hij is een vent met veel ervaring. Ik ging verder met keiensmijten en graven en het ging super. Want ik vond ook nog een stopper. Dat is een kei die ze in de vorm van een kurk hebben gemaakt om zo de inhouden langer te kunnen bewaren. Dat was een mooie vondst en ze waren trots op mij. Vlak voor het einde moesten we weer 'cleanen' en daarna spullen terug brengen en op naar de bussen.
Eenmaal aangekomen bij onze te gek gave coole verblijfplek gingen we niet verder met de inmiddels beroemde en best irritante 'pottery wash'. Gelukkig maar want het is niet chill. We kregen tijd om ons te wassen en op te kleden en gingen op een middagexcursie naar Qeiwafa. Dat was een oude archeologische opgraving en het was heel indrukwekkend, vooral omdat er veel discussie is over wat de opgravingen betekenen.
Je moet er gewoon geweest zijn. Na daar veel gezien, gepraat en gediscussieerd te hebben gingen we weer terug. BTW de gekke op moslim lijkende joden die die bussen besturen zijn echt de beste chauffeurs in de wereld! echt niet normaal hoe die over bergweggetjes, langs kliffen af rijden en over weet ik veel wat! Die zijn echt de bom.
Anyhow toen we terug waren gingen we eten. En dat eten is niet te pruimen, wederom! Je zou het niet eens aan je hond of schildpad geven. Maar ik ben een bikkel en sla me er gewoon doorheen.
Vervolgens hadden we vrije tijd en gingen we aan de drank en hadden een super avond. Die nacht heb ik maarliefst 2uur geslapen en dat was een echte vooruitgang.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonny Lee

Ook dit jaar gaat deze jongen naar Israël om opgravingen te doen, mooie dingen te zien, colleges te volgen en op tours te gaan. Wil je op de hoogte blijven van de doldwaze avonturen van Sonny en de opgraversbende, neem dan een abonnement :-) op www.sonnyleesmits.waarbenjij.nl

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 10716

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Azekah Expedition part 2 (2014)

31 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Opgravingen doen in Azekah, Israël!

Landen bezocht: