Dag 2 Azekah Opgravingen - Reisverslag uit Nes Harim, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu Dag 2 Azekah Opgravingen - Reisverslag uit Nes Harim, Israel van Sonny Lee Smits - WaarBenJij.nu

Dag 2 Azekah Opgravingen

Door: Sonny Lee Smits aka Soya

Blijf op de hoogte en volg Sonny Lee

09 Augustus 2013 | Israel, Nes Harim

Ook dit verslag maak in de bar in het hotel en het is nu 'happy hour' dus ik krijg 2 halve liters per keer! Joeppie!

Dit verslag gaat over de maandag 05-08-13.
Het was wederom 04.00uur en net als de dag daarvoor had ik niet geslapen en kon dus alle geluiden die mensen in hun slaap maken aanschouwen en was wederom als eerste mijn nest uit. Ik friste me op en terug schone kleren aan. De kleren die gedroogd en wel in de boom hingen haalde ik eruit. Toen kwam het gebruikelijke koekjes eten en de bus in naar de opgravingen. Deze keer moest ik samen met Neil uit Schotland en mijn kamergenoot Christoph uit Duitsland werken in een ander gedeelte. Oja ik heb nog helemaal niet gezegd wie er in mijn 'area' werken. De area-supervisor is Efrat (Israël), assistent area-supervisor is Sarah (USA) en dan hebben we nog: Christoph (Duitsland), Neill (Schotland), Debora (Duitsland), Ella (Israël), Ashley (USA), Vanessa (USA), Graig of je spelt zijn naam anders want je zegt kreek tegen hem dus weet zijn naam niet helemaal (USA), Micheal (Engeland), Gill die ook misschien anders gespeld moet worden (Australië), Caithy (USA), Barbarra (Duitsland), Salomi (Duitland) en volgens mij heb ik ze dan allemaal. Ben ik iemand vergeten dan zeg ik bij deze alvast: Oeps sorry. Het is een bijzonder leuke, diverse en mooie groep van schitterende mensen.
Neil uit Schotland is echt een fucking grappige kerel en hij ziet er ook echt als zo'n barbarian/viking uit. We moesten tot aan het ontbijt in de blote zon volle bak werken. we moesten een stuk dieper graven met een pickaxe en schep en dan ook nog eens alles 'levellen' (gelijk maken) en 'cleanen' (schoon maken). Dit was echt zwaar. Om 09.00uur hadden we weer ontbijt. Deze keer had ik 2 pitabroodjes gevuld met stukken ei/omeletachtige taferelen iets. Ik kan het niet uitleggen, maar het was lekker.
Na het ontbijt moesten we met veel man naar onze hoogste sector. Onze 'area' heeft namelijk een gedeelte wat lager ligt en een gedeelte wat hoger ligt.
Na ik denk drie kwartier werken, werd ik duizelig en moest ik voor 15 minuten gaan zitten in de schaduw (gedwongen, want ik wilde verder werken) en veel water drinken. Ik had deze dag veel te weinig gedronken en het was inmiddels 47 graden geworden wat Efrat vertelde. Maar daarna had ik mijn superkrachten weer gevonden en ging het weer volle bak. Om 13.00uur zaten we weer in de bus naar de verblijfplek en gingen we direct door naar de 'potterywash'. Ook deze keer was 'pottery wash' weer een hel.
Daarna weer gedoucht en wat gezellie gedaan met wat mensen. Ik merk dat ik mijn engels en duits enorm aan het bijspijkeren ben. Ik praat zelfs zonder dat ik er erg in heb Engels tegen Arion, mijn mede-Nederlander, wat hij soms wel irritant vind.
Om 15.00uur hadden we weer een lezing van een andere (vrouwelijke) professor. Deze was ook zeer interessant. Vervolgens om 19.00uur diner en om 20.00uur weer een college. Deze keer ben ik maar wel gegaan en om ongeveer 22.00uur zat ik pas aan de drank. Deze keer ging ik wat eerder naar bed, want ik wilde na 2 nachten niet geslapen te hebben wel een keer slapen. En ja hoor dat lukte, want die nacht had ik welgeteld 2uurtjes geslapen.

  • 09 Augustus 2013 - 18:48

    Bianca:

    Hey Sonny, je bent er helemaal op je plek geloof ik. Hier droomde je al als klein mannetje van :) Ben heel blij en trots dat je jongensdroom werkelijkheid word!
    Veel liefs xxxx mama

  • 09 Augustus 2013 - 20:26

    Irma:

    Hoi Sonny,
    Ik geniet elke x weer van je verslagen. Als ik 20 jaar jonger was geweest was ik met je mee gegaan want jij doet nu wat ik altijd heb willen doen! Geniet ervan! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonny Lee

Ook dit jaar gaat deze jongen naar Israël om opgravingen te doen, mooie dingen te zien, colleges te volgen en op tours te gaan. Wil je op de hoogte blijven van de doldwaze avonturen van Sonny en de opgraversbende, neem dan een abonnement :-) op www.sonnyleesmits.waarbenjij.nl

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 10723

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Azekah Expedition part 2 (2014)

31 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Opgravingen doen in Azekah, Israël!

Landen bezocht: